Tort cu miez de visine si bezea "Inspiratie" cu crema caramel.





Ingrediente:
faina 6 linguri
oua 6 buc.
zefire 4 buc.
crema de caramel praf un plic+ 2 linguri de zahar
lapte 250ml pentru crema
zahar 250g
visine 300g
suc de visine 75 ml
 esenta de vanilie 1/2 lingurita
cubulete de ciocoate pentru decor obtional

Mod de preparare:
Pentru început se separă albuşurile de gălbenuşuri. Se pun albuşurile într-un vas adăugându-se 125 g de zahăr iar gălbenuşurile se pun în alt vas + 125 g de zahăr.  Se malaxează bine albuşurile până devine o cremă spumoasă densă din albuşuri. Apoi se malaxează gălbenuşurile foarte bine ca să se facă o compoziţie puhavă ca o cremă îngroşată . După care se amestecă încet cu o spatulă gălbenuşurile cu albuşurile bine malaxate. Apoi se încorporează încet câte o lingură de făină folosind sita. Se cerne făina deasupra vasului , şi de dorit de cernut câte o lingură de făină iar cu cealaltă mână de amestecat încet ca să se încorporeze fără cocoloaşe. Apoi se unge tava pentru copt cu unt sau ulei şi se dă la cuptor care trebuie să fie preâncălzit  la 160 de grade. Se coace blatul preţ de 40 minute. Sau se pune în multicooker. Eu am optat pentru multicooker deoarece îmi place mult cum se primeşte pandişpanul copt la regimul cuvenit şi nu e nevoie permanent să stau cu ochii pe blat.
  Între timp se prepară crema . Am folosit praf cu aroma de caramel din comert . Am malaxat 250 ml de lapte rece cu praful dar mai întâi la viteză minimă , apoi am adăugat 2 linguri de zahăr şi apoi am mai malaxat la viteză maximă până am obţinut consistenţa dorită a cremei.
Apoi se dă crema la frigider să stea la rece până va fi nevoie de ia pentru a unge blaturile.
 Când pandişpanul se răceşte , se taie atent în două şi se începe etapa de asamblare . Se stropeste fiecare blat cu suc de vişine, apoi se unge un strat de cremă, după care se pun vişinile una lângă alta, apoi se pune un strat de zefir tăiat subţire, apoi iar cremă şi se acoperă cu cel de-al doilea blat. Se unge tortul cu crema rămasă deasupra şi bordurile. Se decorează cu ciocolată şi ornamente din zahăr colorate sau cum vă dictează imaginaţia.
E un tort lejer cu gust dulce-acrişor.

Comentarii

Postări populare