Pâine


Ingrediente
650 ml de apa călduţă
2 linguriţe zahăr
2 linguriţe sare
10 g drojdie uscată
50 ml ulei rafinat 
1 kg făină
Brânză de vaci pentru pateuri

Mod de preparare
Pentru început am cernut de două ori făina ca să se îmbogăţească cu particole de oxigen şi să crească mai bine aluatul. Apoi am amestecat drojdia cu zahărul, şi am turnat puţină apă + o lingură de făină. Am amestecat bine şi am lăsat să dospească pentru minim 15 minute. 
Apoi am amestecat intr-un lighen făina cu apa calduţă rămasă şi am incorporat şi maiaua opţinută mai înainte. (drojdia crescuta)
Am plămădit aluatul şi l-am acoperit cu o folie limentară, după care l-am pus la loc cald pentru dostpit. 
După ce şi-a triplat volumul , am format biluţe din aluiat şi din nou l-am lăsat să se odihnească de data asta pe masă. Am încins cuptorul la 160 de grade. Apoi am pus aluatul în vase pentru copt.  Am pus pâinica sa se coacă la 160 de grade aproximativ 15 minte, după care am ridicat temperatura până la 180 de grade şi la final am făcut proba scobitorii.  Cu 10 minute  înnainte de a o scoate din cuptor  am uns pâinea cu galbenuş de ou. Pâinica a stat în cuptor aproximativ 40 de minute.
După ce am scos pâinica , am acoperit-o cu hârtie alimentară şi cu prosop ca să se înmoaie coaja.
Pateurile le-am făcut din acelaşi aluat  cu umplutură de brânză de vaci.
 Pateuri cu brânză

Comentarii

Postări populare